Usuwanie azbestu z gospodarstw rolnych nabór do dnia 14 marca 2025 r.
Dofinansowanie zadań w zakresie odbioru wyrobów zawierających azbest, dla gospodarstw rolnych w naszej gminie, którym Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa (ARiMR) wypłaciła i rozliczyła środki na wymianę pokrycia dachowego.
Warunkiem otrzymania dofinansowania jest zgłoszenie odpadów zawierających azbest, których usunięcie związane jest z częścią inwestycji A1.4.1.: Wymiana pokryć dachowych z materiałów szkodliwych dla zdrowia lub środowiska w gospodarstwach rolnych w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększenia Odporności. Wysokość dofinansowania obejmuje pokrycie do 100% kosztów związanych z likwidacją wyrobów zawierających azbest z terenu Miasta i Gminy Pleszew, lecz nie może przekroczyć iloczynu 700,00 zł i sumy całkowitego efektu ekologicznego, wyrażonego w Mg unieszkodliwionych odpadów zawierających azbest.
WNIOSKI WRAZ Z WYMAGANYMI ZAŁĄCZNIKAMI NALEŻY SKŁADAĆ w Urzędzie Miasta i Gminy Pleszew, Wydział Ochrony Środowiska, ul. Pl. Kościelny 1, 63-300 Pleszew, pok. nr 2.
Do wniosku należy dołączyć:
Wzór wniosku o dofinansowanie na zbieranie, transport i utylizacje wraz z wymaganymi dokumentami jest dostępny w załączeniu. Dodatkowe informacje można uzyskać w siedzibie Wydziale Ochrony Środowiska, ul. Pl. Kościelny 1, 63-300 Pleszew, pok. Nr 2, tel. 62 580 11 88, 62 580 11 89.
Złożenie wniosku nie gwarantuje przyznania dofinansowania (decyduje stan środków, kolejność złożenia wniosku, a w przypadku pomocy de minimis w rolnictwie, dodatkowo - stan wykorzystania limitu pomocy de minimis w rolnictwie). Liczba zrealizowanych wniosków uzależniona będzie od wysokości środków przeznaczonych na realizację przedsięwzięcia, pochodzących z przyznanej przez WFOŚiGW w Poznaniu dotacji i wysokości środków przeznaczonych na ten cel w budżecie gminy.
Załączniki
INFORMACJA
Burmistrz Miasta i Gminy Pleszew informuje, że zgodnie z obowiązującymi przepisami właściciele, zarządcy lub użytkownicy miejsc, w których jest wykorzystywany azbest lub wyroby zawierające azbest są zobowiązani do dokonania inwentaryzacji zastosowanych wyrobów zawierających azbest, przez sporządzenie spisu z natury. Inwentaryzacja powinna być przedkładana przez osoby fizyczne, nie będące przedsiębiorcami Burmistrzowi Miasta i Gminy Pleszew i weryfikowana corocznie w terminie do dnia 31 stycznia każdego roku.
Formularz INWENTARYZACJI i poprzedzającej go OCENY stanu i możliwości bezpiecznego użytkowania wyrobów zawierających azbest, a także informacji o wyrobach zawierających azbest, których wykorzystanie zostało zakończone do pobrania w Urzędzie Miasta i Gminy Pleszew, Wydział Ochrony Środowiska, Plac kościelny 1 pok. 02, I piętro lub na stronie internetowej http://www.bip.pleszew.pl/ w zakładce AZBEST.
Pobierz formularze (dokumenty w formacie pdf):
Ankieta informacyjna w sprawie wyrobów zawierających azbest
Ocena stanu i możliwości bezpiecznego użytkowania wyrobów zawierających azbest
Ankieta informacyjna w sprawie wyrobów zawierających azbest, których wykorzystywanie zostało zakończone