Elektroniczna Skrzynka Podawcza Urzędu Miasta i Gminy w Pleszewie
Działając na podstawie Ustawy z dnia 17 lutego 2005 o informatyzacji podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz.U. z 2014 poz. 1114 j.t.), Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (KRI) (Dz. U. z 2012 r. poz. 526 ze zm.) oraz Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 14 września 2011 r. w sprawie sporządzania i doręczania dokumentów elektronicznych oraz udostępniania formularzy, wzorów i kopii dokumentów elektronicznych. Dz.U. z 2011 r. Nr 206 poz. 1216 ze zm.) Urząd Miasta i Gminy w Pleszewie uruchomia usługę Elektronicznej Skrzynki Podawczej (ESP) umożliwiającą doręczanie pism w formie dokumentów elektronicznych przy wykorzystaniu powszechnie dostępnej sieci teleinformatycznej.
Elektroniczna Skrzynka Podawczej - ESP
Usługa dostępna jest dla posiadaczy kwalifikowanego podpisu elektronicznego lub profilu zaufanego. Elektroniczna Skrzynka Podawcza Urzędu Miasta i Gminy w Pleszewie została uruchomiona na opracowanej przez Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji Elektronicznej Platformie Usług Administracji Publicznej (e-PUAP) i wymaga spełnienia warunków obowiązujących na tej platformie. W celu złożenia wniosku wymagane jest posiadanie konta e-PUAP. Konto jest bezpłatne i można je założyć na stronie http://epuap.gov.pl/.
Adres skrytki elektronicznej skrzynki podawczej na platformie ePUAP jest następujący : /j08cq8m3td/skrytka
Przekazanie dokumentu odbywa się poprzez wypełnienie na stronie Elektronicznej Skrzynki Podawczej właściwego formularza i dołączenie podpisanego elektronicznie dokumentu. Metoda umożliwia złożenie dokumentu przez całą dobę, we wszystkie dni tygodnia oraz automatyczne otrzymanie Urzędowego Poświadczenia Odbioru.
Wymagania dla dokumentów elektronicznych dostarczanych do Urzędu Miasta i Gminy w Pleszewie za pośrednictwem Elektronicznej Skrzynki Podawczej
Zgodnie z załącznikiem nr 2 do Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. (KRI) dokumenty muszą być sporządzone w jednym z poniżej wymienionych formatów:
*.doc, *.docx, *.rtf - dokumenty MS Word
*.xls,*.xlsx - dokumenty MS Excell
*.ppt, *.ppts - dokumenty Power Point
*.txt - dokument tekstowy
*.gif, *.tif, *.jpg *.jpeg – pliki graficzne
*.pdf pliki zapisane w Acrobat Reader lub nowszym
*.zip, *.arj, *.rar - pliki skompresowane w formacie ZIP, ARJ, RAR
*.odt - otwarty format dokumentów aplikacji biurowych
Dokumenty muszą spełniać następujące warunki:
Dokumenty w postaci elektronicznej nie spełniające powyższych wymogów nie będą przetwarzane elektronicznie oraz nie zostaną podjęte czynności związane z wszczęciem postępowania rozpatrywania sprawy.