Podatki i opłaty lokalne
Klauzula informacyja- ordynacja podatkowa - format pdf
Klauzula informacyjna do wniosku o zwrot podatku akcyzowego - format pdf
Zwrot podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej w 2024 r.
Procedura składania wniosków - link
Wniosek o zwrot podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej - format pdf
Oświadczenie - format pdf
Aktualne akty prawa lokalnego w zakresie podatków w roku 2024
Uchwała Nr XXXIV/419/2014 Rady Miejskiej w Pleszewie z dnia 15 maja 2014 r. w sprawie zwolnień przedmiotowych od podatku od nieruchomości
Uchwała Nr LXXVI/657/2023 Rady Miejskiej w Pleszewie z dnia 30 listopada 2023 r. w sprawie zmiany uchwały Nr XXXIV/419/2014 Rady Miejskiej w Pleszewie z dnia 15 maja 2014 r. w sprawie zwolnień przedmiotowych od podatku od nieruchomości.
Uchwała Nr LIII/498/2022 Rady Miejskiej w Pleszewie z dnia 27 października 2022 r. w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości
Uchwała Nr LIII/499/2022 Rady Miejskiej w Pleszewie z dnia 27 października 2022 r. w sprawie określenia wysokości stawek podatku od środków transportowych
Uchwała Nr LV/516/2022 Rady Miejskiej w Pleszewie z dnia 18 listopada 2022 r. w sprawie zmiany uchwały Nr LIII/499/2022 Rady Miejskiej w Pleszewie z dnia 27 października 2022 r. w sprawie określenia wysokości stawek podatku od środków transportowych
Uchwała Nr LXXII/623/2023 Rady Miejskiej w Pleszewie z dnia 25 sierpnia 2023 r. w sprawie trybu i szczegółowych warunków zwolnienia od podatku rolnego gruntów gospodarstw rolnych, na których zaprzestano produkcji rolnej:
Uchwała Nr LXXIII/631/2023 Rady Miejskiej w Pleszewie z dnia 21 września 2023 r. w sprawie zmiany uchwały Nr LXXII/623/2023 Rady Miejskiej w Pleszewie z dnia 25 sierpnia 2023 r. w sprawie trybu i szczegółowych warunków zwolnienia od podatku rolnego gruntów gospodarstw rolnych, na których zaprzestano produkcji rolnej:
Komunikat Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego z dnia 19 października 2023 r. w sprawie średniej ceny skupu żyta za okres 11 kwartałów będącej podstawą do ustalenia podatku rolnego na rok podatkowy 2024
Komunikat Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego z dnia 20 października 2023 r. w sprawie średniej ceny sprzedaży drewna, obliczeniowej według średniej ceny drewna uzyskanej przez nadleśnictwa za pierwsze trzy kwartały 2023 r.
Deklaracje i informacje podatkowe (IN, IR, IL, DN, DL, DR) 2024
Wzory obowiązujące od 1 lipca 2019
Podatek leśny
- Deklaracja na podatek leśny - formularz interaktywny do wypełnienia, wydruku i zapisania - format pdf
Deklaracjię na podatek leśny - format pdf
Załącznik nr 1 do deklaracji na podatek leśny - format pdf
Załącznik nr 2 do deklaracji na podatek leśny - format pdf
Broszura informacyjna dotycząca podatku leśnego - format pdf
- Informacja o lasach -- formularz interaktywny do wypełnienia, wydruku i zapisania - format pdf
Informacja o lasach - format pdf
Załącznik nr 1 do informacji o lasach - format pdf
Załącznik nr 2 do informacji o lasach - format pdf
Załącznik nr 3 do informacji o lasach - format pdf
Broszura informacyjna dotycząca informacji o lasach - format pdf
Podatek rolny
Załącznik nr 1 do deklaracji na podatek rolny - format pdf - format xls
Załącznik nr 2 do deklaracji na podatek rolny - format pdf - format xls
Załącznik nr 1 do informacji o gruntach - format pdf - format xls
Załącznik nr 2 do informacji o gruntach - format pdf - format xls
Załącznik nr 3 do informacji o gruntach - format pdf - format xls
Podatek od nieruchomości
Załącznik nr 1 do deklaracji na od nieruchomości - format pdf - format xls
Załącznik nr 2 do deklaracji na od nieruchomości - format pdf - format xls
Załącznik nr 1 do informacji o nieruchomościach i obiektach budowlanych - format pdf - format xls
Załącznik nr 2 do informacji o nieruchomościach i obiektach budowlanych - format pdf - format xls
Załącznik nr 3 do informacji o nieruchomościach i obiektach budowlanych - format pdf - format xls
Deklaracje i informacje podatkowe (IN, IR, IL, DN, DL, DR) 2023
Wzory obowiązujące od 1 lipca 2019
Podatek leśny
- Deklaracja na podatek leśny - formularz interaktywny do wypełnienia, wydruku i zapisania - format pdf
Deklaracjię na podatek leśny - format pdf
Załącznik nr 1 do deklaracji na podatek leśny - format pdf
Załącznik nr 2 do deklaracji na podatek leśny - format pdf
Broszura informacyjna dotycząca podatku leśnego - format pdf
- Informacja o lasach -- formularz interaktywny do wypełnienia, wydruku i zapisania - format pdf
Informacja o lasach - format pdf
Załącznik nr 1 do informacji o lasach - format pdf
Załącznik nr 2 do informacji o lasach - format pdf
Załącznik nr 3 do informacji o lasach - format pdf
Broszura informacyjna dotycząca informacji o lasach - format pdf
Podatek rolny
Załącznik nr 1 do deklaracji na podatek rolny - format pdf - format xls
Załącznik nr 2 do deklaracji na podatek rolny - format pdf - format xls
Załącznik nr 1 do informacji o gruntach - format pdf - format xls
Załącznik nr 2 do informacji o gruntach - format pdf - format xls
Załącznik nr 3 do informacji o gruntach - format pdf - format xls
Podatek od nieruchomości
Załącznik nr 1 do deklaracji na od nieruchomości - format pdf - format xls
Załącznik nr 2 do deklaracji na od nieruchomości - format pdf - format xls
Załącznik nr 1 do informacji o nieruchomościach i obiektach budowlanych - format pdf - format xls
Załącznik nr 2 do informacji o nieruchomościach i obiektach budowlanych - format pdf - format xls
Załącznik nr 3 do informacji o nieruchomościach i obiektach budowlanych - format pdf - format xls
Deklaracja na podatek od środków transportowych 2024
Podstawa prawna: art. 9 ust. 6 pkt 1 i 2 ustawy z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (Dz. U. z 2023 r. poz. 70 ze zm.)
Składający: Podatnicy podatku od środków transportowych
Termin składania: do 15 lutego roku podatkowego jak rónież w terminie 14 dni od zaistnienia okoliczności mających wpływ na powstanie, bądź wygaśnięcie obowiązku podatkowego lub zmiany misjeca zamieszkania lub siedziby.
Miejsce składania: siedziba organu podatkowego właściwa dla miejsca zamieszkania lub siedziby podatnika.
Obowiązujący wzór: od 1 stycznia 2019r.
Pobierz deklarację na podatek od środków transportowych - format pdf format -xls
Pobierz załącznik do deklaracji na podatek od środków transportowych - format pdf format xls
Aktualne akty prawa lokalnego w zakresie podatków w roku 2023
Uchwała Nr XXXIV/419/2014 Rady Miejskiej w Pleszewie z dnia 15 maja 2014 r. w sprawie zwolnień przedmiotowych od podatku od nieruchomości
Uchwała Nr LIII/498/2022 Rady Miejskiej w Pleszewie z dnia 27 października 2022 r. w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości
Uchwała Nr LIII/499/2022 Rady Miejskiej w Pleszewie z dnia 27 października 2022 r. w sprawie określenia wysokości stawek podatku od środków transportowych
Uchwała Nr LV/516/2022 Rady Miejskiej w Pleszewie z dnia 18 listopada 2022 r. w sprawie zmiany uchwały Nr LIII/499/2022 Rady Miejskiej w Pleszewie z dnia 27 października 2022 r. w sprawie określenia wysokości stawek podatku od środków transportowych
Komunikat Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego z dnia 19 października 2022 r. w sprawie średniej ceny skupu żyta za okres 11 kwartałów będącej podstawą do ustalenia podatku rolnego na rok podatkowy 2023
Komunikat Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego z dnia 20 października 2022 r. w sprawie średniej ceny sprzedaży drewna, obliczeniowej według średniej ceny drewna uzyskanej przez nadleśnictwa za pierwsze trzy kwartały 2022 r.
Zwrot podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej
Wniosek o zwrot podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej - format pdf
Oświadczenie - format docx
Wniosek o zwrot podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej zakupionego od dnia 1 sierpnia 2022 r. do dnia 31 lipca 2023 r.w odniesieniu do świń, owiec, kóz i koni - format pdf
Oświadczenie o średniej rocznej liczbie dużych jednostek przeliczeniowych koni będących w posiadaniu rolnika - format docx
Procedura składania wniosków - link
Aktualne akty prawa lokalnego w zakresie podatków w roku 2022
Uchwała nr IX/77/2019 Rady Miejskiej w Pleszewie z dnia 18 czerwca 2019 r. w sprawie określenia wysokości stawek podatku od środków transportowych
Uchwała Nr XXXVI/353/2021 Rady Miejskiej w Pleszewie z dnia 21 października 2021 r. w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości
Uchwała nr XXXIV/419/2014 Rady Miejskiej w Pleszewie z dnia 15 maja 2014r. w sprawie zwolnień przedmiotowych od podatku od nieruchomości.
Komunikat Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego z dnia 20 października 2021 r. w sprawie średniej ceny skupu żyta za okres 11 kwartałów będącej podstawą do ustalenia podatku rolnego na rok podatkowy 2022
Komunikat Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego z dnia 20 października 2021 r. w sprawie średniej ceny sprzedaży drewna, obliczeniowej według średniej ceny drewna uzyskanej przez nadleśnictwa za pierwsze trzy kwartały 2021 r.
Deklaracje i informacje podatkowe (IN, IR, IL, DN, DL, DR) 2021 - wzory obowiązujące od 1 lipca 2019
Podatek leśny
Załącznik nr 1 do deklaracji na podatek leśny - format pdf - format xls
Załącznik nr 2 do deklaracji na podatek leśny - format pdf - format xls
Załącznik nr 1 do informacji o lasach - format pdf - format xls
Załącznik nr 2 do informacji o lasach - format pdf - format xls
Załącznik nr 3 do informacji o lasach - format pdf - format xls
Podatek rolny
Załącznik nr 1 do deklaracji na podatek rolny - format pdf - format xls
Załącznik nr 2 do deklaracji na podatek rolny - format pdf - format xls
Załącznik nr 1 do informacji o gruntach - format pdf - format xls
Załącznik nr 2 do informacji o gruntach - format pdf - format xls
Załącznik nr 3 do informacji o gruntach - format pdf - format xls
Podatek od nieruchomości
Załącznik nr 1 do deklaracji na od nieruchomości - format pdf - format xls
Załącznik nr 2 do deklaracji na od nieruchomości - format pdf - format xls
Załącznik nr 1 do informacji o nieruchomościach i obiektach budowlanych - format pdf - format xls
Załącznik nr 2 do informacji o nieruchomościach i obiektach budowlanych - format pdf - format xls
Załącznik nr 3 do informacji o nieruchomościach i obiektach budowlanych - format pdf - format xls
Deklaracje na podatek od środków transportowych 2021
Podstawa prawna: art. 9 ust. 6 pkt 1 i 2 ustawy z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1170 ze zm.)
Składający: Podatnicy podatku od środków transportowych
Termin składania: do 15 lutego roku podatkowego jak rónież w terminie 14 dni od zaistnienia okoliczności mających wpływ na powstanie, bądź wygaśnięcie obowiązku podatkowego lub zmiany misjeca zamieszkania lub siedziby.
Miejsce składania: siedziba organu podatkowego właściwa dla miejsca zamieszkania lub siedziby podatnika.
Pobierz deklarację na podatek od środków transportowych - format pdf - format xls
Pobierz załącznik do deklaracji na podatek od środków transportowych - format pdf - format xls
Aktualne akty prawa lokalnego w zakresie podatków w roku 2021
Uchwała nr XXVI/244/2020 Rady Miejskiej w Pleszewie z dnia 26 listopada 2020 w sprawie określenia stawek podatku od nieruchomości
Uchwała nr XXVI/245/2020 Rady Miejskiej w Pleszewie z dnia 26 listopada 2020 w sprawie zmiany uchwały Nr XXXIV/419/2014 Rady Miejskiej w Pleszewie z dnia 15 maja 2014r. w sprawie zwolnień przedmiotowych od podatku od nieruchomości.
Uchwała Nr XXXVI/409/2018 Rady Miejskiej w Pleszewie z dnia 27 września 2018 r. w sprawie zmiany uchwały Nr XXXIV/419/2014 Rady Miejskiej w Pleszewie z dnia 15 maja 2014 r. w sprawie zwolnień przedmiotowych od podatku od nieruchomości.
Uchwała nr IX/86/2015 Rady Miejskiej w Pleszewie z dnia 29 października 2015 w sprawie zmiany uchwały nr XXXIV/419/2014 Rady Miejskiej w Pleszewie z dnia 15 maja 2014 r. w sprawie zwolnień przedmiotowych od podatku od nieruchomości.
Uchwała nr XXXIV/419/2014 Rady Miejskiej w Pleszewie z dnia 15 maja 2014r. w sprawie zwolnień przedmiotowych od podatku od nieruchomości.
Komunikat Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego z dnia 19 października 2020 r. w sprawie średniej ceny skupu żyta za okres 11 kwartałów będącej podstawą do ustalenia podatku rolnego na rok podatkowy 2021
Komunikat Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego z dnia 20 października 2020 r. w sprawie średniej ceny sprzedaży drewna, obliczeniowej według średniej ceny drewna uzyskanej przez nadleśnictwa za pierwsze trzy kwartały 2020 r.
Deklaracje na podatek od środków transportowych 2020
Podstawa prawna: art. 9 ust. 6 pkt 1 i 2 ustawy z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1170 ze zm.)
Składający: Podatnicy podatku od środków transportowych
Termin składania: do 15 lutego roku podatkowego jak rónież w terminie 14 dni od zaistnienia okoliczności mających wpływ na powstanie, bądź wygaśnięcie obowiązku podatkowego lub zmiany misjeca zamieszkania lub siedziby.
Miejsce składania: siedziba organu podatkowego właściwa dla miejsca zamieszkania lub siedziby podatnika.
Pobierz deklarację na podatek od środków transportowych - format pdf - format xls
Pobierz załącznik do deklaracji na podatek od środków transportowych - format pdf - format xls
Deklaracje i informacje podatkowe (IN, IR, IL, DN, DL, DR) 2020 - wzory obowiązujące od 1 lipca 2019
Podatek leśny
Załącznik nr 1 do deklaracji na podatek leśny - format pdf - format xls
Załącznik nr 2 do deklaracji na podatek leśny - format pdf - format xls
Załącznik nr 1 do informacji o lasach - format pdf - format xls
Załącznik nr 2 do informacji o lasach - format pdf - format xls
Załącznik nr 3 do informacji o lasach - format pdf - format xls
Podatek rolny
Załącznik nr 1 do deklaracji na podatek rolny - format pdf - format xls
Załącznik nr 2 do deklaracji na podatek rolny - format pdf - format xls
Załącznik nr 1 do informacji o gruntach - format pdf - format xls
Załącznik nr 2 do informacji o gruntach - format pdf - format xls
Załącznik nr 3 do informacji o gruntach - format pdf - format xls
Podatek od nieruchomości
Załącznik nr 1 do deklaracji na od nieruchomości - format pdf - format xls
Załącznik nr 2 do deklaracji na od nieruchomości - format pdf - format xls
Załącznik nr 1 do informacji o nieruchomościach i obiektach budowlanych - format pdf - format xls
Załącznik nr 2 do informacji o nieruchomościach i obiektach budowlanych - format pdf - format xls
Załącznik nr 3 do informacji o nieruchomościach i obiektach budowlanych - format pdf - format xls
Aktualne akty prawa lokalnego w zakresie podatków w roku 2020
Uchwała nr IX/77/2019 Rady Miejskiej w Pleszewie z dnia 18 czerwca 2019 r. w sprawie określenia wysokości stawek podatku od środków transportowych
Uchwała Nr XXXVI/409/2018 Rady Miejskiej w Pleszewie z dnia 27 września 2018 r. w sprawie zmiany uchwały Nr XXXIV/419/2014 Rady Miejskiej w Pleszewie z dnia 15 maja 2014 r. w sprawie zwolnień przedmiotowych od podatku od nieruchomości.
Uchwała nr IX/86/2015 Rady Miejskiej w Pleszewie z dnia 29 października 2015 w sprawie zmiany uchwały nr XXXIV/419/2014 Rady Miejskiej w Pleszewie z dnia 15 maja 2014 r. w sprawie zwolnień przedmiotowych od podatku od nieruchomości.
Uchwała nr XXXIV/419/2014 Rady Miejskiej w Pleszewie z dnia 15 maja 2014r. w sprawie zwolnień przedmiotowych od podatku od nieruchomości.
Uchwała nr XV/138/2019 Rady Miejskiej w Pleszewie z dnia 5 grudnia 2019 r. w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości.
Komunikat Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego z dnia 18 października 2019 r. w sprawie średniej ceny skupu żyta za okres 11 kwartałów będącej podstawą do ustalenia podatku rolnego na rok podatkowy 2020.
Komunikat Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego z dnia 18 października 2019 r. w sprawie średniej ceny sprzedaży drewna, obliczonej według średniej ceny drewna uzyskanej przez nadleśnictwa za pierwsze trzy kwartały 2019 r.
Deklaracje i informacje podatkowe (IN, IR, IL, DN, DL, DR) 2019 - wzory obowiązujące od 1 lipca 2019
Podatek leśny
Załącznik nr 1 do deklaracji na podatek leśny - format pdf - format xls
Załącznik nr 2 do deklaracji na podatek leśny - format pdf - format xls
Załącznik nr 1 do informacji o lasach - format pdf - format xls
Załącznik nr 2 do informacji o lasach - format pdf - format xls
Załącznik nr 3 do informacji o lasach - format pdf - format xls
Podatek rolny
Załącznik nr 1 do deklaracji na podatek rolny - format pdf - format xls
Załącznik nr 2 do deklaracji na podatek rolny - format pdf - format xls
Załącznik nr 1 do informacji o gruntach - format pdf - format xls
Załącznik nr 2 do informacji o gruntach - format pdf - format xls
Załącznik nr 3 do informacji o gruntach - format pdf - format xls
Podatek od nieruchomości
Załącznik nr 1 do deklaracji na od nieruchomości - format pdf - format xls
Załącznik nr 2 do deklaracji na od nieruchomości - format pdf - format xls
Załącznik nr 1 do informacji o nieruchomościach i obiektach budowlanych - format pdf - format xls
Załącznik nr 2 do informacji o nieruchomościach i obiektach budowlanych - format pdf - format xls
Załącznik nr 3 do informacji o nieruchomościach i obiektach budowlanych - format pdf - format xls
Deklaracje na podatek od środków transportowych 2019
Podstawa prawna: art. 9 ust. 6 pkt 1 i 2 ustawy z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (Dz. U. z 2018 r. poz. 1445 ze zm.)
Składający: Podatnicy podatku od środków transportowych
Termin składania: do 15 lutego roku podatkowego jak rónież w terminie 14 dni od zaistnienia okoliczności mających wpływ na powstanie, bądź wygaśnięcie obowiązku podatkowego lub zmiany misjeca zamieszkania lub siedziby.
Miejsce składania: siedziba organu podatkowego właściwa dla miejsca zamieszkania lub siedziby podatnika.
Pobierz deklarację na podatek od środków transportowych - format pdf - format xls
Pobierz załącznik do deklaracji na podatek od środków transportowych - format pdf - format xls
Aktualne akty prawa lokalnego w zakresie podatków w roku 2019
Obwieszczenie nr 12 Rady Miejskiej w Pleszewie z dnia 10 listopada 2016 r. w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu uchwały XXII/268/2012 Rady Miejskiej w Pleszewie z dnia 31 października 2012 roku w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości,
Komunikat Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego z dnia 18 października 2018 r. w sprawie średniej ceny skupu żyta za okres 11 kwartałów będącej podstawą do ustalenia podatku rolnego na rok podatkowy 2019.
Komunikat Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego z dnia 19 października 2018 r. w sprawie średniej ceny sprzedaży drewna, obliczonej według średniej ceny drewna uzyskanej przez nadleśnictwa za pierwsze trzy kwartały 2018 r.
Uchwała nr IX/89/2015 Rady Miejskiej w Pleszewie z dnia 29 października 2015 w sprawie zmiany uchwały Nr XXII/269/2012 Rady Miejskiej w Pleszewie z dnia 31 października 2012 roku w sprawie określenia wysokości stawek podatku od środków transportowych.
Uchwała Nr XXII/269/2012 Rady Miejskiej W Pleszewie z dnia 31 października 2012 roku w sprawie określenia wysokości stawek podatku od środków transportowych.
Uchwała Nr XXXVI/409/2018 Rady Miejskiej w Pleszewie z dnia 27 września 2018 r. w sprawie zmiany uchwały Nr XXXIV/419/2014 Rady Miejskiej w Pleszewie z dnia 15 maja 2014 r. w sprawie zwolnień przedmiotowych od podatku od nieruchomości.
Uchwała nr IX/86/2015 Rady Miejskiej w Pleszewie z dnia 29 października 2015 w sprawie zmiany uchwały nr XXXIV/419/2014 Rady Miejskiej w Pleszewie z dnia 15 maja 2014 r. w sprawie zwolnień przedmiotowych od podatku od nieruchomości.
Uchwała nr XXXIV/419/2014 Rady Miejskiej w Pleszewie z dnia 15 maja 2014 r. w sprawie zwolnień przedmiotowych od podatku od nieruchomości.
Deklaracje i informacje podatkowe (IN, IR, IL, DN, DL, DR) 2019 - wzory obowiązujące do 30 czerwca 2019
Pobierz deklarację na podatek leśny - format pdf
Pobierz deklarację na podatek leśny - format doc
Deklaracja na podatek rolny - format pdf
Deklaracja na podatek rolny - format doc
Pobierz deklarację na podatek od nieruchomości - format pdf
Pobierz deklarację na podatek od nieruchomości - format doc
Informacja w sprawie podatku leśnego - format pdf
Informacja w sprawie podatku leśnego - format doc
Informacja w sprawie podatku rolnego - format pdf
Informacja w sprawie podatku rolnego - format doc
Informacja w sprawie podatku od nieruchomości - format pdf
Informacja w sprawie podatku od nieruchomości - format doc
Odroczenie lub rozłożenie na raty podatku-zaległosci
KARTA INFORMACYJNA URZĄD MIASTA I GMINY W PLESZEWIE REFERAT PODATKÓW I OPŁAT tel. (062) 7428-327 fax (062) 7428 301
|
ODROCZENIE LUB ROZŁOŻENIE NA RATY PODATKU I/LUB ZALEGŁOŚCI PODATKOWEJ, UMORZENIE ODSETEK ZA ZWŁOKĘ (podatek rolny, od nieruchomości, leśny)
|
I. PODSTAWA PRAWNA:
- art. 67a § 1 pkt 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. ? Ordynacja podatkowa (Dz.U. z 2022 r. poz. 2651 ze zm.) /dalej Ordynacja podatkowa/ - odroczenie, rozłożenie na raty podatku;
- art. 67a § 1 pkt 2 Ordynacji podatkowej ? odroczenie, rozłożenie na raty zaległości podatkowej;
- art. 67a § 1 pkt 3 Ordynacji podatkowej ? umorzenie odsetek za zwłokę;
II. WYMAGANE DOKUMENTY:
- wniosek do Burmistrza Miasta i Gminy Pleszew (z uzasadnieniem, wskazaniem nowych terminów płatności), podpisany przez wszystkie uprawnione osoby;
- dokumenty potwierdzające uzyskiwane dochody wnioskodawcy i osób pozostających we wspólnym gospodarstwie domowym oraz ponoszone cykliczne wydatki;
- inne dokumenty wymagane w toku rozpatrywania sprawy;
III. OPŁATY: Zwolnione z opłaty skarbowej
IV. TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY: Nie później niż w ciągu miesiąca od dnia złożenia wniosku (w sprawach szczególnie skomplikowanych - 2 miesięcy).
V. JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA: Referat Podatków i Opłat Lokalnych
VI. TRYB ODWOŁAWCZY: Od decyzji służy odwołanie za pośrednictwem Burmistrza Miasta i Gminy Pleszew do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Kaliszu w terminie 14 dni.
VII. UWAGI:
- sprawy załatwia się w pokoju nr 006 (parter);
- załatwienie sprawy polega na zebraniu pełnej dokumentacji dotyczącej wniosku podatnika, tj. sprawdzenie stanu należności/zaległości podatkowej, zbadanie sytuacji finansowej, rodzinnej i osobistej wnioskodawcy (np. przez sporządzenie protokołu przesłuchania strony, wezwanie do uzupełnienia wniosku, przedstawienia dodatkowych dokumentów);
- organ podatkowy może udzielić rzeczonej pomocy na wniosek podatnika, w przypadkach uzasadnionych ważnym interesem podatnika lub interesem publicznym;
- nie zastosowanie się do wezwania skutkuje pozostawieniem wniosku bez rozpatrzenia;
VIII. FORMULARZE
IX. ODNOŚNIKI DO INNYCH DOKUMENTÓW
|
Odroczenie lub rozłożenie na raty podatku od środków transportowych
KARTA INFORMACYJNA
URZĄD MIASTA I GMINY W
PLESZEWIE
WYDZIAŁ FINANSOWY
REFERAT PODATKÓW I
OPŁAT LOKALNYCH
tel. (062) 7428-328
fax (062) 7428 301
|
ODROCZENIE LUB
ROZŁOŻENIE NA RATY PODATKU I/LUB ZALEGŁOŚCI PODATKOWEJ, UMORZENIE ZALEGŁOŚCI
PODATKOWYCH I ODSETEK ZA ZWŁOKĘ (podatek od środków transportowych)
|
I. PODSTAWA PRAWNA:
-
art. 67a § 1 pkt 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. -
Ordynacja podatkowa (Dz.U. z 2012r., poz. 749 ze zm.) /dalej Ordynacja
podatkowa/ - odroczenie,
rozłożenie na raty podatku;
-
art. 67a § 1 pkt 2 Ordynacji podatkowej - odroczenie, rozłożenie na raty
zaległości podatkowej;
-
art. 67a § 1 pkt 3 Ordynacji podatkowej - umorzenie zaległości podatkowej,
odsetek za zwłokę;
II. WYMAGANE
DOKUMENTY:
1.
wniosek do Burmistrza Miasta i Gminy Pleszew;
2.
dokumenty potwierdzające uzyskiwane dochody
wnioskodawcy i osób pozostających we wspólnym gospodarstwie domowym;
3.
inne dokumenty wymagane w toku rozpatrywania sprawy;
III. OPŁATY:
Zwolnione
z opłaty skarbowej
IV. TERMIN
ZAŁATWIENIA SPRAWY:
Nie później niż w ciągu miesiąca od dnia złożenia wniosku (w sprawach
szczególnie skomplikowanych - 2 miesięcy)
V. JEDNOSTKA
ODPOWIEDZIALNA:
Referat
Podatków i Opłat Lokalnych
VI.
TRYB ODWOŁAWCZY:
Od decyzji służy
odwołanie za pośrednictwem Burmistrza Miasta i Gminy Pleszew do Samorządowego
Kolegium Odwoławczego w Kaliszu w terminie 14 dni.
VII. UWAGI:
-
sprawy załatwia się w pokoju nr 006 (parter);
-
załatwienie sprawy polega na zebraniu pełnej
dokumentacji dotyczącej wniosku podatnika, tj. sprawdzenie stanu
należności/zaległości podatkowej, zbadanie sytuacji finansowej, rodzinnej i
osobistej wnioskodawcy (np. przez sporządzenie protokołu przesłuchania
strony, wezwanie do uzupełnienia wniosku, przedstawienia dodatkowych
dokumentów);
-
organ podatkowy może udzielić rzeczonej pomocy na
wniosek podatnika, w przypadkach uzasadnionych ważnym interesem podatnika lub
interesem publicznym;
-
nie zastosowanie się do wezwania skutkuje
pozostawieniem wniosku bez rozpatrzenia;
VIII. FORMULARZE
IX. ODNOŚNIKI DO
INNYCH DOKUMENTÓW
|
Udzielenie pomocy de minimis - podatek od środków transportowych
KARTA INFORMACYJNA
URZĄD MIASTA I GMINY W
PLESZEWIE
WYDZIAŁ FINANSOWY
REFERAT PODATKÓW I
OPŁAT LOKALNYCH
tel. (062) 7428-328
fax (062) 7428 301
|
UDZIELENIE POMOCY DE MINIMIS W FORMIE ODROCZENIA LUB ROZŁOŻENIA
NA RATY PODATKU I/LUB ZALEGŁOŚCI PODATKOWEJ, UMORZENIA ZALEGŁOŚCI
PODATKOWYCH, ODSETEK ZA ZWŁOKĘ (podatek od środków transportowych)
|
I. PODSTAWA PRAWNA:
-
art. 67a § 1 pkt 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. -
Ordynacja podatkowa (Dz.U. z 2012r., poz. 749 ze zm.) /dalej Ordynacja
podatkowa/ - odroczenie,
rozłożenie na raty podatku;
-
art. 67a § 1 pkt 2 Ordynacji podatkowej - odroczenie, rozłożenie na raty
zaległości podatkowej;
-
art. 67a § 1 pkt 3 Ordynacji podatkowej - umorzenie zaległości podatkowej,
odsetek za zwłokę;
-
art. 67b § 1 pkt 2 Ordynacji podatkowej;
II. WYMAGANE
DOKUMENTY:
1.
wniosek do Burmistrza Miasta i Gminy Pleszew;
2.
wniosek o udzielenie pomocy de minimis (druk do pobrania na miejscu);
3.
kopie zaświadczeń lub decyzji o uzyskanej pomocy
publicznej (z 2 lat poprzedzających rok złożenia wniosku oraz z roku
bieżącego) lub oświadczenie o nieotrzymaniu pomocy;
4.
dokumenty potwierdzające uzyskiwane dochody
beneficjenta pomocy (sprawozdania finansowe, bilanse);
5.
inne dokumenty wymagane w toku rozpatrywania sprawy;
III. OPŁATY:
Zwolnione
z opłaty skarbowej
IV. TERMIN
ZAŁATWIENIA SPRAWY:
Nie później niż w ciągu miesiąca od dnia złożenia wniosku (w sprawach
szczególnie skomplikowanych - 2 miesięcy)
V. JEDNOSTKA
ODPOWIEDZIALNA:
Referat
Podatków i Opłat Lokalnych
VI.
TRYB ODWOŁAWCZY:
Od decyzji służy
odwołanie za pośrednictwem Burmistrza Miasta i Gminy Pleszew do Samorządowego
Kolegium Odwoławczego w Kaliszu w terminie 14 dni.
VII. UWAGI:
-
sprawy załatwia się w pokoju nr 006 (parter);
-
załatwienie sprawy polega na zebraniu pełnej
dokumentacji dotyczącej wniosku beneficjenta, tj. sprawdzenie stanu
należności/zaległości podatkowej, zbadanie sytuacji finansowej beneficjenta (np.
przez sporządzenie protokołu przesłuchania strony, wezwanie do uzupełnienia
wniosku, przedstawienia dodatkowych dokumentów);
-
organ podatkowy może udzielić rzeczonej pomocy na
wniosek beneficjenta, w przypadkach uzasadnionych ważnym interesem podatnika
lub interesem publicznym;
-
nie zastosowanie się do wezwania skutkuje
pozostawieniem wniosku bez rozpatrzenia;
VIII. FORMULARZE
Wniosek o udzielenie pomocy de
minimis
IX. ODNOŚNIKI DO
INNYCH DOKUMENTÓW
|
Udzielenie pomocy de-minimis w rolnictwie
KARTA INFORMACYJNA URZĄD MIASTA I GMINY W PLESZEWIE REFERAT PODATKÓW I OPŁAT tel. (062) 7428-327 fax (062) 7428 301
|
UDZIELENIE POMOCY DE MINIMIS W ROLNICTWIE LUB RYBOŁÓWSTWIE W FORMIE ODROCZENIA LUB ROZŁOŻENIA NA RATY PODATKU I/LUB ZALEGŁOŚCI PODATKOWEJ, UMORZENIA ODSETEK ZA ZWŁOKĘ (podatek rolny, od nieruchomości, leśny)
|
I. PODSTAWA PRAWNA:
- art. 67a § 1 pkt 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. - Ordynacja podatkowa (Dz.U. z 2022 r. poz. 2651 ze zm.) /dalej Ordynacja podatkowa/ - odroczenie, rozłożenie na raty podatku;
- art. 67a § 1 pkt 2 Ordynacji podatkowej - odroczenie, rozłożenie na raty zaległości podatkowej
- art. 67a § 1 pkt 3 Ordynacji podatkowej - umorzenie odsetek za zwłokę;
- art. 67b § 1 pkt 2 Ordynacji podatkowej;
- Rozporządzenie Komisji (UE) nr 1407/2013 z dnia 18 grudnia 2013 r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis w sektorze rolnym (Dz.Urz. UE L 352 z 24 grudnia 2013);
II. WYMAGANE DOKUMENTY:
- wniosek z uzasadnieniem do Burmistrza Miasta i Gminy Pleszew, podpisany przez wszystkie osoby uprawnione;
- wniosek u udzielenie pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie (druk do pobrania na miejscu);
- kopie zaświadczeń lub decyzji lub oświadczenie o wysokości uzyskanej pomocy publicznej (z 2 lat poprzedzających rok złożenia wniosku oraz z roku bieżącego) lub oświadczenie o nieotrzymaniu pomocy;
- dokumenty potwierdzające uzyskiwane dochody beneficjenta pomocy (sprawozdania finansowe, bilanse lub dochód z gospodarstwa z ostatnich pełnych 3 lat księgowych);inne dokumenty wymagane w toku rozpatrywania sprawy;
III. OPŁATY: Zwolnione z opłaty skarbowej
IV. TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY: Nie później niż w ciągu miesiąca od dnia złożenia wniosku (w sprawach szczególnie skomplikowanych - 2 miesięcy).
V. JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA: Referat Podatków i Opłat
VI. TRYB ODWOŁAWCZY: Od decyzji służy odwołanie za pośrednictwem Burmistrza Miasta i Gminy Pleszew do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Kaliszu w terminie 14 dni
VII. UWAGI:
- sprawy załatwia się w pokoju nr 006 (parter);
- załatwienie sprawy polega na zebraniu pełnej dokumentacji dotyczącej wniosku beneficjenta, tj. sprawdzenie stanu należności/zaległości podatkowej, zbadanie sytuacji finansowej beneficjenta (np. przez sporządzenie protokołu przesłuchania strony, wezwanie do uzupełnienia wniosku, przedstawienia dodatkowych dokumentów);
- organ podatkowy może udzielić rzeczonej pomocy na wniosek beneficjenta, w przypadkach uzasadnionych ważnym interesem podatnika lub interesem publicznym;
- beneficjent pomocy powinien spełniać przesłanki niezbędne do udzielenia pomocy publicznej w rolnictwie lub rybołówstwie;
- nie zastosowanie się do wezwania skutkuje pozostawieniem wniosku bez rozpatrzenia
VIII. FORMULARZE Wniosek u udzielenie pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie.
IX. ODNOŚNIKI DO INNYCH DOKUMENTÓW
|
Udzielenie pomocy do minimis w przemyśle
KARTA INFORMACYJNA URZĄD MIASTA I GMINY W PLESZEWIE REFERAT PODATKÓW I OPŁAT LOKALNYCH tel. (062) 7428-329 fax (062) 7428 301
|
UDZIELENIE POMOCY DE MINIMIS W PRZEMYŚLE W FORMIE ODROCZENIA LUB ROZŁOŻENIA NA RATY PODATKU I/LUB ZALEGŁOŚCI PODATKOWEJ, UMORZENIA ODSETEK ZA ZWŁOKĘ (podatek rolny, od nieruchomości, leśny)
|
I. PODSTAWA PRAWNA:
- art. 67a § 1 pkt 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. - Ordynacja podatkowa (Dz.U. z 2022 r. poz. 2651 ze zm.) /dalej Ordynacja podatkowa/ - odroczenie, rozłożenie na raty podatku;
- art. 67a § 1 pkt 2 Ordynacji podatkowej - odroczenie, rozłożenie na raty zaległości podatkowej
- art. 67a § 1 pkt 3 Ordynacji podatkowej - umorzenie odsetek za zwłokę;
- art. 67b § 1 pkt 2 Ordynacji podatkowej;
- Rozporządzenie Komisji (UE) nr 1407/2013 z dnia 18 grudnia 2013 roku w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis (Dz. Urz. UE L352 z 24 grudnia 2013);
II. WYMAGANE DOKUMENTY:
- wniosek z uzasadnieniem do Burmistrza Miasta i Gminy Pleszew, podpisany przez wszystkie uprawnione osoby;
- wniosek u udzielenie pomocy de minimis (druk do pobrania na miejscu);
- kopie zaświadczeń lub decyzji lub oświadczenie o wysokości uzyskanej pomocy publicznej (z 2 lat poprzedzających rok złożenia wniosku oraz z roku bieżącego) lub oświadczenie o nieotrzymaniu pomocy;
- dokumenty potwierdzające uzyskiwane dochody beneficjenta pomocy (sprawozdania finansowe, bilanse z ostatnich pełnych 3 lat księgowych oraz roku bieżącego);
- inne dokumenty wymagane w toku rozpatrywania sprawy;
III. OPŁATY: Zwolnione z opłaty skarbowej
IV. TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY: Nie później niż w ciągu miesiąca od dnia złożenia wniosku (w sprawach szczególnie skomplikowanych - 2 miesięcy).
V. JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA: Referat Podatków i Opłat
VI. TRYB ODWOŁAWCZY: Od decyzji służy odwołanie za pośrednictwem Burmistrza Miasta i Gminy Pleszew do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Kaliszu w terminie 14 dni.
VII. UWAGI:
- sprawy załatwia się w pokoju nr 006 (parter);
- załatwienie sprawy polega na zebraniu pełnej dokumentacji dotyczącej wniosku beneficjenta, tj. sprawdzenie stanu należności/zaległości podatkowej, zbadanie sytuacji finansowej beneficjenta (np. przez sporządzenie protokołu przesłuchania strony, wezwanie do uzupełnienia wniosku, przedstawienia dodatkowych dokumentów);
- organ podatkowy może udzielić rzeczonej pomocy na wniosek beneficjenta, w przypadkach uzasadnionych ważnym interesem podatnika lub interesem publicznym;
- beneficjent pomocy powinien spełniać przesłanki niezbędne do udzielenia pomocy publicznej;
- nie zastosowanie się do wezwania skutkuje pozostawieniem wniosku bez rozpatrzenia;
VIII. FORMULARZE Wniosek u udzielenie pomocy de minimis.
IX. ODNOŚNIKI DO INNYCH DOKUMENTÓW
|
Wymiar podatku od nieruchomości, rolnego, lesnego - osoby prawne
KARTA INFORMACYJNA
URZĄD MIASTA I GMINY W
PLESZEWIE
WYDZIAŁ FINANSOWY
REFERAT PODATKÓW I
OPŁAT LOKALNYCH
tel. (062) 7428-328
fax (062) 7428 301
|
WYMIAR PODATKU
OD NIERUCHOMOŚCI, ROLNEGO, LEŚNEGO - OSOBY PRAWNE
|
I. PODSTAWA PRAWNA:
-
Ustawa z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i
opłatach lokalnych (Dz.U. z 2010 r. Nr 95, poz. 613 ze zm.)
-
Ustawa o podatku rolnym z dnia 15 listopada 1984r.
(Dz.U. z 2006r. Nr 136, poz. 969 ze zm.)
-
Ustawa o podatku leśnym z dnia 30 października
2002r.(Dz.U. z 2013r., poz. 465 ze zm.)
-
Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997r. - Ordynacja podatkowa
(Dz.U.z 2012r., poz. 749 ze zm.)
II. WYMAGANE DOKUMENTY:
Deklaracje składane w terminie do dnia 15
stycznia na dany rok podatkowy lub w terminie14 dni od dnia zaistnienia
okoliczności uzasadniających powstanie lub wygaśnięcie obowiązku podatkowego
w zakresie podatku rolnego i leśnego.
Deklaracje składane w terminie do dnia 31
stycznia na dany rok podatkowy lub w terminie14 dni od dnia zaistnienia
okoliczności uzasadniających powstanie lub wygaśnięcie obowiązku podatkowego
w zakresie podatku od nieruchomości.
III. OPŁATY: -
IV. TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY:
Osoby prawne wpłacają obliczony w
deklaracji podatek od nieruchomości - bez wezwania - na rachunek Urzędu
Miasta i Gminy Pleszew, w ratach proporcjonalnych do czasu trwania obowiązku
podatkowego, w terminie do dnia 15 każdego miesiąca, a za styczeń do dnia 31
stycznia.
Osoby prawne wpłacają obliczony w
deklaracji podatek rolny - bez wezwania - na rachunek Urzędu Miasta i Gminy
Pleszew, w ratach proporcjonalnych do czasu trwania obowiązku podatkowego, w
terminach do dnia 15 marca, 15 maja, 15 września, 15 listopada.
Osoby prawne wpłacają obliczony w deklaracji
podatek leśny - bez wezwania - na rachunek Urzędu Miasta i Gminy Pleszew, w
ratach proporcjonalnych do czasu trwania obowiązku podatkowego, w terminie do
dnia 15 każdego miesiąca.
V. JEDNOSTKA
ODPOWIEDZIALNA:
Referat
Podatków i Opłat Lokalnych
VI. TRYB
ODWOŁAWCZY: -
VII. UWAGI:
-
Sprawy załatwia się w pokoju nr 006
-
Dodatkowe informacje: Akt notarialny, wypis z księgi
wieczystej, wypis z rejestru gruntów, zawiadomienie/decyzja z nadzoru
budowlanego, umowa dzierżawy, zaświadczenie o wpisie do ewidencji
działalności gospodarczej, pisemne uzasadnienie w przypadku korekty
deklaracji;
-
Zwolnienia i ulgi podatkowe określone i stosowane wg
zasad wymienionych w przepisach podatkowych.
VIII. FORMULARZE
DN-1 - Deklaracja na podatek od nieruchomości
DR-1 - Deklaracja na podatek rolny
DL-1 - Deklaracja na podatek leśny
IX. ODNOŚNIKI DO
INNYCH DOKUMENTÓW
-
uchwała Rady Miejskiej w Pleszewie w sprawie określenia
wysokości stawek podatku od nieruchomości,
-
uchwała Rady Miejskiej w Pleszewie w sprawie obniżenia
średniej ceny skupu żyta do celów wymiaru podatku rolnego,
-
uchwała Rady Miejskiej w Pleszewie w sprawie ustalenia
wzorów informacji oraz deklaracji podatkowych,
-
uchwała Rady Miejskiej w Pleszewie w sprawie zwolnień
od podatku od nieruchomości dla przedsiębiorców realizujących nowe inwestycje
na terenie Miasta i Gminy Pleszew,
-
uchwała Rady Miejskiej w Pleszewie w sprawie zwolnień
przedmiotowych od podatku od nieruchomości
|
Wymiar podatku od nieruchomości, rolnego i leśnego - osoby fizyczne
KARTA INFORMACYJNA
URZĄD MIASTA I GMINY W
PLESZEWIE
WYDZIAŁ FINANSOWY
REFERAT PODATKÓW I
OPŁAT LOKALNYCH
tel. (062) 7428-328
fax (062) 7428 301
|
WYMIAR PODATKU
OD NIERUCHOMOŚCI, ROLNEGO, LEŚNEGO - OSOBY FIZYCZNE
|
I. PODSTAWA PRAWNA:
-
Ustawa z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i
opłatach lokalnych (Dz.U. z 2010 r. Nr 95, poz. 969 ze zm.)
-
Ustawa o podatku rolnym z dnia 15 listopada 1984r.
(Dz.U. z 2006r. Nr 136, poz. 969 ze zm.)
-
Ustawa o podatku leśnym z dnia 30 października
2002r.(Dz.U. z 2013r., poz. 546 ze zm.)
-
Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997r. - Ordynacja podatkowa
(Dz.U.z 2012r., poz. 749 ze zm.)
II.
WYMAGANE DOKUMENTY:
Informacje składane
w terminie 14 dni od dnia zaistnienia okoliczności uzasadniających powstanie
lub wygaśnięcie obowiązku podatkowego w zakresie podatku od nieruchomości,
rolnym, leśnym lub zaistnienia zmian mających wpływ na wysokość podatku
III. OPŁATY:
IV.
TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY:
Decyzję wydaje się w ciągu miesiąca; w
sprawach szczególnie skomplikowanych nie później niż w ciągu 2 miesięcy od
dnia wszczęcia postępowania.
Podatek jest płatny
w ratach proporcjonalnych do czasu trwania obowiązku podatkowego, w
terminach: do dnia 15 marca, 15 maja, 15 września i 15 listopada roku
podatkowego lub w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji podatkowej.
V. JEDNOSTKA
ODPOWIEDZIALNA:
Referat
Podatków i Opłat Lokalnych
VI.
TRYB ODWOŁAWCZY:
Od decyzji służy
odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w terminie 14 dni od daty
otrzymania decyzji, za pośrednictwem Burmistrza Miasta i Gminy Pleszew.
Odwołanie winno zawierać zarzuty przeciw decyzji, określać istotę i zakres
żądania będącego przedmiotem odwołania oraz wskazywać dowody uzasadniające to
żądanie.
VII. UWAGI:
-
Sprawy załatwia się w pokoju nr 006
-
Dodatkowe informacje: Akt notarialny, wypis z księgi
wieczystej, wypis z rejestru gruntów, zawiadomienie/decyzja z nadzoru
budowlanego, umowa dzierżawy, zaświadczenie o wpisie do ewidencji
działalności gospodarczej, pisemne uzasadnienie w przypadku korekty
informacji/deklaracji; Z wolnienia i ulgi podatkowe określone i stosowane wg
zasad wymienionych w przepisach podatkowych
VIII. FORMULARZE
IN-1 - Informacja w sprawie podatku od nieruchomości
IR-1 - Informacja w sprawie podatku rolnego
IL-1 - Informacja w sprawie podatku leśnego
IX.
ODNOŚNIKI DO INNYCH DOKUMENTÓW
-
uchwała Rady Miejskiej w Pleszewie w sprawie określenia
wysokości stawek podatku od nieruchomości,
-
uchwała Rady Miejskiej w Pleszewie w sprawie obniżenia
średniej ceny skupu żyta do celów wymiaru podatku rolnego,
-
uchwała Rady Miejskiej w Pleszewie w sprawie ustalenia
wzorów informacji oraz deklaracji podatkowych,
-
uchwała Rady Miejskiej w Pleszewie w sprawie zwolnień
od podatku od nieruchomości dla przedsiębiorców realizujących nowe inwestycje
na terenie Miasta i Gminy Pleszew,
-
uchwała Rady Miejskiej w Pleszewie w sprawie zwolnień
przedmiotowych od podatku od nieruchomości
|
Zaświadczenie o figurowaniu w ewidencji podatkowej
KARTA INFORMACYJNA
URZĄD MIASTA I GMINY W
PLESZEWIE
WYDZIAŁ FINANSOWY
REFERAT PODATKÓW I
OPŁAT LOKALNYCH
tel. (062) 7428-328
fax (062) 7428 301
|
ZAŚWIADCZENIE O FIGUROWANIU W
EWIDENCJI PODATKOWEJ (powierzchnia gospodarstwa rolnego)
|
I. PODSTAWA PRAWNA:
-
art. 306a ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. - Ordynacja
podatkowa (Dz.U. z 2012r.,poz. 749 ze zm.);
-
ustawa z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej
(Dz.U. z 2012r., poz. 1282 ze zm.);
II. WYMAGANE
DOKUMENTY:
1.
wniosek do Burmistrza Miasta i Gminy Pleszew o wydanie
zaświadczenia;
2.
potwierdzenie dokonania opłaty skarbowej;
III. OPŁATY:
-
Zwolnienia od opłaty skarbowej określone w ustawie o
opłacie skarbowej;
IV. TERMIN
ZAŁATWIENIA SPRAWY:
Nie później niż w ciągu 7 dni od dnia złożenia wniosku.
V. JEDNOSTKA
ODPOWIEDZIALNA:
Referat
Podatków i Opłat Lokalnych
VI. TRYB
ODWOŁAWCZY:
VII. UWAGI:
-
sprawy załatwia się w pokoju nr 006 (parter);
-
załatwienie sprawy polega na wydaniu zaświadczenia w
granicach żądania wnioskodawcy, potwierdzające stan faktyczny lub prawny
istniejący w dniu wydania zaświadczenia;
-
nieuiszczenie należnej opłaty skarbowej skutkuje
pozostawieniem wniosku bez rozpatrzenia;
VIII. FORMULARZE
Do pobrania na miejscu
IX. ODNOŚNIKI DO
INNYCH DOKUMENTÓW
|
Zaświadczenie o niezaleganiu w podatkach
KARTA INFORMACYJNA URZĄD MIASTA I GMINY W PLESZEWIE REFERAT PODATKÓW I OPŁAT tel. (062) 7428-327 fax (062) 7428 301
|
ZAŚWIADCZENIE O NIEZALEGANIU W PODATKACH LUB STWIERDZAJĄCE STAN ZALEGŁOŚCI
|
I. PODSTAWA PRAWNA:
- art. 306e ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. ? Ordynacja podatkowa (Dz.U. z 2022 r. poz. 2651 ze zm.);
- ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz.U. z 2022 r. poz. 2142 t.j);
II. WYMAGANE DOKUMENTY:
- wniosek do Burmistrza Miasta i Gminy Pleszew o wydanie zaświadczenia (druk do pobrania na miejscu);
- potwierdzenie dokonania opłaty skarbowej
III. OPŁATY: 21,00 zł Zwolnienia od opłaty skarbowej określone w ustawie o opłacie skarbowej;
IV. TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY: Nie później niż w ciągu 7 dni od dnia złożenia wniosku.
V. JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA: Referat Podatków i Opłat
VI. TRYB ODWOŁAWCZY:
VII. UWAGI:
- sprawy załatwia się w pokoju nr 006 (parter);
- załatwienie sprawy polega na zebraniu pełnej informacji dotyczącej wniosku podatnika,
tj. sprawdzenie stanu należności/zaległości w podatkach rolnym, od nieruchomości leśnym, od środków transportowych, opłaty za zajęcie pasa drogowego, opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi;
- nieuiszczenie należnej opłaty skarbowej skutkuje pozostawieniem wniosku bez rozpatrzenia;
VIII. FORMULARZE
Wniosek o wydanie zaświadczenia o niezaleganiu w podatkach lub stwierdzające stan zaległości. - format pdf IX. ODNOŚNIKI DO INNYCH DOKUMENTÓW
|