I. PODSTAWA PRAWNA:
- art. 67a § 1 pkt 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. ? Ordynacja podatkowa (Dz.U. z 2022 r. poz. 2651 ze zm.) /dalej Ordynacja podatkowa/ - odroczenie, rozłożenie na raty podatku;
- art. 67a § 1 pkt 2 Ordynacji podatkowej ? odroczenie, rozłożenie na raty zaległości podatkowej;
- art. 67a § 1 pkt 3 Ordynacji podatkowej ? umorzenie odsetek za zwłokę;
II. WYMAGANE DOKUMENTY:
- wniosek do Burmistrza Miasta i Gminy Pleszew (z uzasadnieniem, wskazaniem nowych terminów płatności), podpisany przez wszystkie uprawnione osoby;
- dokumenty potwierdzające uzyskiwane dochody wnioskodawcy i osób pozostających we wspólnym gospodarstwie domowym oraz ponoszone cykliczne wydatki;
- inne dokumenty wymagane w toku rozpatrywania sprawy;
III. OPŁATY: Zwolnione z opłaty skarbowej
IV. TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY: Nie później niż w ciągu miesiąca od dnia złożenia wniosku (w sprawach szczególnie skomplikowanych - 2 miesięcy).
V. JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA: Referat Podatków i Opłat Lokalnych
VI. TRYB ODWOŁAWCZY: Od decyzji służy odwołanie za pośrednictwem Burmistrza Miasta i Gminy Pleszew do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Kaliszu w terminie 14 dni.
VII. UWAGI:
- sprawy załatwia się w pokoju nr 006 (parter);
- załatwienie sprawy polega na zebraniu pełnej dokumentacji dotyczącej wniosku podatnika, tj. sprawdzenie stanu należności/zaległości podatkowej, zbadanie sytuacji finansowej, rodzinnej i osobistej wnioskodawcy (np. przez sporządzenie protokołu przesłuchania strony, wezwanie do uzupełnienia wniosku, przedstawienia dodatkowych dokumentów);
- organ podatkowy może udzielić rzeczonej pomocy na wniosek podatnika, w przypadkach uzasadnionych ważnym interesem podatnika lub interesem publicznym;
- nie zastosowanie się do wezwania skutkuje pozostawieniem wniosku bez rozpatrzenia;
VIII. FORMULARZE
IX. ODNOŚNIKI DO INNYCH DOKUMENTÓW
|