I. PODSTAWA PRAWNA:
- art. 306e ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. ? Ordynacja podatkowa (Dz.U. z 2022 r. poz. 2651 ze zm.);
- ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz.U. z 2022 r. poz. 2142 t.j);
II. WYMAGANE DOKUMENTY:
- wniosek do Burmistrza Miasta i Gminy Pleszew o wydanie zaświadczenia (druk do pobrania na miejscu);
- potwierdzenie dokonania opłaty skarbowej
III. OPŁATY: 21,00 zł Zwolnienia od opłaty skarbowej określone w ustawie o opłacie skarbowej;
IV. TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY: Nie później niż w ciągu 7 dni od dnia złożenia wniosku.
V. JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA: Referat Podatków i Opłat
VI. TRYB ODWOŁAWCZY:
VII. UWAGI:
- sprawy załatwia się w pokoju nr 006 (parter);
- załatwienie sprawy polega na zebraniu pełnej informacji dotyczącej wniosku podatnika,
tj. sprawdzenie stanu należności/zaległości w podatkach rolnym, od nieruchomości leśnym, od środków transportowych, opłaty za zajęcie pasa drogowego, opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi;
- nieuiszczenie należnej opłaty skarbowej skutkuje pozostawieniem wniosku bez rozpatrzenia;
VIII. FORMULARZE
Wniosek o wydanie zaświadczenia o niezaleganiu w podatkach lub stwierdzające stan zaległości. - format pdf IX. ODNOŚNIKI DO INNYCH DOKUMENTÓW
|