I. PODSTAWA PRAWNA:
-
art. 67a § 1 pkt 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. -
Ordynacja podatkowa (Dz.U. z 2012r., poz. 749 ze zm.) /dalej Ordynacja
podatkowa/ - odroczenie,
rozłożenie na raty podatku;
-
art. 67a § 1 pkt 2 Ordynacji podatkowej - odroczenie, rozłożenie na raty
zaległości podatkowej;
-
art. 67a § 1 pkt 3 Ordynacji podatkowej - umorzenie zaległości podatkowej,
odsetek za zwłokę;
II. WYMAGANE
DOKUMENTY:
1.
wniosek do Burmistrza Miasta i Gminy Pleszew;
2.
dokumenty potwierdzające uzyskiwane dochody
wnioskodawcy i osób pozostających we wspólnym gospodarstwie domowym;
3.
inne dokumenty wymagane w toku rozpatrywania sprawy;
III. OPŁATY:
Zwolnione
z opłaty skarbowej
IV. TERMIN
ZAŁATWIENIA SPRAWY:
Nie później niż w ciągu miesiąca od dnia złożenia wniosku (w sprawach
szczególnie skomplikowanych - 2 miesięcy)
V. JEDNOSTKA
ODPOWIEDZIALNA:
Referat
Podatków i Opłat Lokalnych
VI.
TRYB ODWOŁAWCZY:
Od decyzji służy
odwołanie za pośrednictwem Burmistrza Miasta i Gminy Pleszew do Samorządowego
Kolegium Odwoławczego w Kaliszu w terminie 14 dni.
VII. UWAGI:
-
sprawy załatwia się w pokoju nr 006 (parter);
-
załatwienie sprawy polega na zebraniu pełnej
dokumentacji dotyczącej wniosku podatnika, tj. sprawdzenie stanu
należności/zaległości podatkowej, zbadanie sytuacji finansowej, rodzinnej i
osobistej wnioskodawcy (np. przez sporządzenie protokołu przesłuchania
strony, wezwanie do uzupełnienia wniosku, przedstawienia dodatkowych
dokumentów);
-
organ podatkowy może udzielić rzeczonej pomocy na
wniosek podatnika, w przypadkach uzasadnionych ważnym interesem podatnika lub
interesem publicznym;
-
nie zastosowanie się do wezwania skutkuje
pozostawieniem wniosku bez rozpatrzenia;
VIII. FORMULARZE
IX. ODNOŚNIKI DO
INNYCH DOKUMENTÓW
|