Uchwała nr XXV/162/2004
Rady Miejskiej w Pleszewie
z dnia 9 grudnia 2004 r.
w sprawie : Programu współpracy Miasta i Gminy Pleszew z podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na rok 2005
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r., Nr 142, poz. 1591 ze zmianami), art. 5 ust. 3 ustawy z 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. Nr 96, poz. 873 ze zmianami), Rada Miejska w Pleszewie uchwala co następuje:
§ 1. Uchwala się „Program współpracy Miasta i Gminy Pleszew z podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na rok 2005”.
§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta i Gminy Pleszew.
§ 3. Uchwała wchodzi w życie w terminie 14 dni od ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Wielkopolskiego.
UZASADNIENIE
do Uchwały Rady Miejskiej w Pleszewie z dnia 9 grudnia 2004 r. nr XXV/162/2004
Ustawa z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. Nr 96, poz. 873 ze zmianami) nakłada na organy administracji publicznej obowiązek wykonywania zadań publicznych we współpracy z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy, prowadzącymi, odpowiednio do terytorialnego zakresu działania organów administracji publicznej, działalność pożytku publicznego w zakresie odpowiadającym zadaniom tych organów.
Obowiązkiem organów stanowiących jednostek samorządu terytorialnego, wynikającym z art. 5 ust. 3 w/w ustawy jest uchwalenie rocznego planu współpracy z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy.
Zaproponowany Program został przygotowany przez zespół pracowników Urzędu Miasta i Gminy w Pleszewie. W opracowywaniu Programu starano się korzystać ze wskazówek zawartych w czasopismach samorządowych, a także podpierać się rozwiązaniami przyjętymi w innych jednostkach. Projekt Programu został także przedstawiony przedstawicielom organizacji działających na terenie Miasta i Gminy Pleszew.